Tags

, , ,

Lietuvoje yra nemažai įsikūrusių įvairių transporto priemonių servisų, automobilių remonto meistrų, kurie dirba individualiai ir kitaip veiklą vykdančių mechanikų. Tačiau jų garažuose dažnai trūksta visame pasaulyje populiaraus serviso prietaiso – diagnostikos įrangos. Galbūt žinių trūkumas trukdo jį įsigyti, galbūt baimė išsirinkti neatitinkantį poreikius prietaisą, galbūt tiesiog nemokėjimas juo naudotis ir, žinoma, nenoras išmokti. Tačiau, jeigu servisas ar automobilių remonto meistras dirba tam, kad patenkintų klientų poreikius, tokie laikai, kai nenorima išmokti ar žinių trūkumas turi likti praeityje!

Juk automobilių gamintojai tobulina technologijas kiekvieną dieną ir investuoja milžiniškas pinigų sumas tam, kad kuriamas naujas modelis būtų pranašesnis už konkurento. O automobilių gamintojų ir nė vienas, ir ne du. Tad iškyla klausimas, kaip paprastas automobilių remonto specialistas, nesinaudodamas diagnostikos įranga, gali prisitaikyti prie nuolat tobulėjančių technologijų automobiliuose ir pašalinti gedimą be priekaištų? Praktiškai neįmanoma, kadangi dabartiniuose gaminamuose automobiliuose daugelis sistemų yra elektroninės ir yra sujungtos į bendrą kompiuterį, kuris daviklių pagalba gauna visą informaciją iš automobilyje esančių įvairių sistemų. Išgauti šią informaciją galima tik vienu būdu, tai yra kompiuterinė diagnostika, o tam jau reikia diagnostikos prietaiso.

Tiek automobilių mechanikai, tiek jų klientai, nori, kad paslaugų kokybė būtų kuo aukštesnė, o aptarnavimas būtų pagirtinas. Tam, žinoma, reikia būti tikru savo srities specialistu. Norint tapti tokiu specialistu šiais laikas, reikia išmanyti visas technologijas, o jų šiais laikais yra begalės. Bet dažniausiai servisuose automobilių remonto specialistai dirba tik su jiems puikiai žinomais įrengimais. Tai dažnu atveju būna transporto priemonių keltuvai, ratų suvedimo ir balansavimo įranga, žibintų reguliavimo stendai, o diagnostikos įrangą išvysti yra retenybė.

Tokią padėtį reikia keisti, kadangi Lietuvoje kasmet vis daugiau žmonių perka naujus automobilius iš oficialių salonų ar atsinaujina turimus automobilius į naujesnius modelius. O šiuose automobiliuose daugelis sistemų yra kompiuterizuotos, todėl gedimui rasti yra būtina kompiuterinė diagnostika.

Kaip ir minėjome šio straipsnio pradžioje, daugelis nedirba su diagnostikos įranga dėl to, nes nežino kokia įranga yra geriausia arba nemoka ja naudotis, tad mes Jums padėsime. Šiame straipsnyje mes aptarsime pagrindinius automobilių diagnostikos įrangos gamintojus ir pagrindinius aspektus, kuriuos būtina žinoti prieš perkant tokius prietaisus. Tokios įrangos gamintojų yra tikrai daug ir daugelio jų net neverta aptarinėti, nes tų prietaisų kokybė ir funkcionalumas tikrai nėra verti gaišti visų mūsų laiko. Vieni geriausių prietaisų, kurių kainos, kokybės ir funkcionalumo santykis yra tikrai aukščiausias, yra Launch, Autel, Bosch ir Texa. Šių prietaisų rasite daugiausiai Lietuvoje, kadangi jie yra sukurti ir pritaikyti dirbti su mūsų rinkoje esančiais automobiliais. Dėl įdomumo pateiksime Jums ir taip vadinamas diagnostikos jungtis, kurias jų pardavėjai vadina tiesiog „diagnostikos įranga“, nors joms dar toli iki tų aukštumų.

launch diagnostikos įranga

Diagnostikos įrangos kaina

  1. Launch ir Autel produkcijos kaina tinkama tiek fiziniams asmenims, kurie teikia remonto paslaugas su verslo liudijimu ar individualia veikla, tiek serviso įmonėms. Platus pasirinkimas pigesnių ir brangesnių produktų, kurie atitiks kiekvieno poreikius. Diagnostikos įranga prekiaujančios įmonės gali pasiūlyti prietaisų tinkančių kiekvieno kliento kišenei, kainos svyruoja nuo 50 eurų iki kelių tūkstančių eurų.
  2. Bosch diagnostinė įranga – visų prietaisų kaina yra vidutiniškai tokia pati, nes funkcionalumas įrangos yra panašus. Bosch įrangos platintojai neturi galimybių pasiūlyti pigių prietaisų paprastam vartotojui, nes kainos svyruoja kelių tūkstančių eurų ribose. Todėl fiziniam asmeniui gali būti brangu investuoti tokią sumą į diagnostinę įrangą.
  3. Texa prietaisai – jie yra vieni brangiausių ir taip pat nėra galimybių pasiūlyti pigių prietaisų fiziniams asmenims. Todėl, kad gaminama diagnostikos įranga universali, turint Texa įrangą galima atlikti kompiuterinę diagnostiką automobiliams, motociklams, sunkiajam transportui ar agro technikai.
  4. Diagnostikos jungtys ir kabeliai – žinoma, tai yra pigiausia diagnostikos produkcija, nes su ja įmanoma atlikti tik mažą dalį funkcijų. Todėl čia tinka posakis, kad „skūpus“ moka du kartus.

Prietaisų funkcionalumas

  1. Launch prietaisų funkcionalumas yra daugiau skirtas vidutiniam vartotojui. Su įranga galima atlikti tiek programavimo darbus, tiek atlikti kompiuterinę diagnostiką ar stebėti gyvus mechanizmo veikimo parametrus.
  2. Autel diagnostikos įranga turi žymiai platesnias programavimo galimybes. Ypač tuo pasižymi Maxisys modeliai, nes automobilių modelių duomenų bazės yra didelės. Prietaisai poreikius tenkins tiek mėgėjui, tiek profesionalui, kadangi funkcionalumas yra vienas plačiausių.
  3. Bosch – geriausiai dirba su įmontuota automobiliuose Bosch sistema, kitaip sakant, prietaisai geriausiai dirba su Europoje pagamintais automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis. Su Japonijoje ir Jungtinėse Valstijose pagamintais automobiliais Bosch įranga gali neatskleisti savo viso funkcionalumo, nes nesutampa programinės įrangos.
  4. Texa – prietaisai nepasižymi plačiu funkcijų pasirinkimu ir daugelis dirbančių gali tą pripažinti. Priežastis to yra ta, kad prietaisai yra gaminami tam, kad tiktų darbui su įvairiomis transporto priemonėmis. Todėl jų funkcijos tinka ir dirbant su motociklais, ir dirbant su žemės ūkio technika.
  5. Diagnostikos jungtys ir kabeliai – funkcionaliai tinka tik mėgėjui, profesionaliam servisui tikrai nepatartina pirkti juos. Jeigu turite nuosavą automobilį, tai tokios jungtys tiktų tam, kad labiau pažinti automobilį. Bet ir tokiu atveju geriau pirkti Autel produkciją, nes yra pigių gaminių su platesniu funkcijų pasirinkimu.

Dažniausi gedimai ir garantiniai aptarnavimai

  1. Launch – produktai, bent jau naujieji, retai susiduria su tokiu aspektu. Būna problemų su programine įranga, bet tos problemos, pasikonsultavus su pardavėju, išsprendžiamos per kelias valandas.
  2. Autel – panaši situacija kaip ir su Launch diagnostikos įranga. Gamintojas rimtai žiūri į kiekvieną klientą, atsitikus gedimui, prietaisas keičiamas į naują ir papildomai duodami nemokami atnaujinimai už sukeltas problemas.
  3. Bosch ir Texa – gedimų pasitaiko, dažniausiai su programine įranga. Dažnai naudojant prietaisą, ji pradeda strigti, todėl tenka dažnai perrašinėti programinę įrangą.
  4. Diagnostikos jungtys ir kabeliai – perkant reikia didelį dėmesį kreipti į pardavėją. Dažniausiai prekiaujama atsisiųstais iš Kinijos, todėl gedimų ten būna labai įvairių arba atsisiunčiami jau sugedę prietaisai. Atsitikus rimtam gedimui, garantiniam aptarnavimui jie yra siunčiami į Kiniją, todėl procesas yra labai ilgas.

autel

Darbo kokybė ir patogumas

  1. Autel ir Launch – panaši prekės ženklų kova, kaip tarp Samsung ir iPhone išmaniųjų telefonų. Pastarasiuos keletą metų siūlo vis daugiau naujovių, todėl gerėja ir dirbačių su šiais prietaisais darbo kokybė. Diagnostikos prietaisų programinė įranga vis spartesnė, daug plančėtinių variantų, visi prietaisai dirba per Bluetooth.
  2. Bosch produkcija šis prekės ženklas užmigo ant laurų, todėl kai kuriais atvejais jis atsilieka nuo rinkos lyderių. Prietaisai yra leidžiami tokie patys jau beveik 10 metų, gamintojai atnaujina tik programinę įranga, kad tiktų dirbti su naujesniais gaminamais automobilių modeliais. Įrangos greitis toks pat kaip ir prieš 10 metų, nėra naujovių, funkcionalumas išlieka toks pat.
  3. Texa – kaip ir minėjome jie yra stipriausi savo universalumu, tinkamumu darbui su įvairiomis transporto priemonėmis. Gamintojai į tai orientuojasi labiausiai, todėl nuo naujovių diagnostikos įranga stipriai atsilieka.
  4. Diagnostikos jungtys ir kabeliai – dažnu atveju programinė įranga yra nelegali, todėl ji „striginėja“ ir tenka darbus dažnai pradėti iš naujo. Darbui yra reikalingas nešiojamas kompiuteris, todėl reikalingos papildomos investicijos.

Taigi, kiekvienas prietaisas turi savų privalumų ir savų trūkumų. Texa pasižymi savo universalumu dirbant su įvairiomis transporto priemonėmis, Autel – geru funkcionalumo ir kainos santykiu. Autel ir Launch diagnostikos įrangos pasirinkimas yra labai platus, todėl tinkamą prietaisą išsirinks tiek mėgėjas, tiek profesionalas. Bosch ir Texa prietaisai yra brangūs, todėl jie tinkami tik profesionalams, kurie turi pastovų klientų srautą kompiuterinės diagnostikos atlikimui. Diagnostikos jungtys ir kabeliai yra skirti tik mėgėjams, kadangi jie savo funkcionalumu netinkami darbui su klientais. Jeigu perkate diagnostikos prietaisus pirmą kartą, kad nenusipirkti netinkamo yra geriau pasikonsultuoti su pardavėju. Pardavėjas, įvertinęs jūsų poreikius ir žinodamas su kokiais automobiliais dirbate ar dirbsite, pateiks Jums geriausius pasiūlymus.

Advertisements