Tags

Sprendžiant smogo ir užterštumo problemą JAV, nuo 1996 metų šioje šalyje pardavinėjami automobiliais privalo turėti vyriausybės įstatymus ir reikalavimus atitinkančią diagnostinę sistemą OBD-II. Angliškai ji vadinasi On-Board Diagnostics II. Ši sukurta sistema stebi ir pateikia informaciją visų variklio ir automatinės transmisijos elektroninio valdymo sistemų darbą ir bei funkcijas. Todėl galima nustatyti ir užtikrinti, kad išmetamųjų dujų emisijos lygis neviršija leistinos normos. Sistema OBD-II skirta kaupti informaciją ir perduoti iš automobilio įpurškimo sistemos kompiuterio į diagnostinį įrenginį. OBD-II standartas apibrėžia duomenų, susijusių su ekologiniais ir kitais diagnostikos parametrais, nuskaitymo protokolus iš automobilio kompiuterio.

diagnostikos-irangaNors JAV ši OBD-II sistema yra privaloma ir yra naudojama nuo 1996 metų, tačiau šie reikalavimai galioje ne tik šioje šalyje pagaminamiems automobiliams, bet ir importuojamiems iš kitų gamintojų Europoje, Azijoje ar kitur pagamintiems automobiliams. Azijoje ir Europoje pagamintiems automobiliams šis OBD-II protokolas taip pat naudojamas nuo tų pačių metų, tačiau jis nebuvo priverstinis, todėl buvo taikomi tik labai mažam automobilių modelių kiekiui. Daug dažniau šis standartas pradėtas naudoti Europoje nuo 2001 metų. Buvo priimtas atitinkamas standartas Europoje pagamintiems automobiliams – EOBD. Iš pradžių galiojo tik benzininiams automobiliams, nuo 2004 metų standartas buvo taikomas ir dyzeliniams automobiliams.

OBD II jungtis yra naudinga tuo, kad prie jos yra prijungiama diagnostikos įranga. Serviso mechanikas atlikęs tam tikrus paprastus veiksmus, gali nuskaityti automobilyje atsiradusius gedimų kodus. Pagal kodus gali spręsti koks yra gedimas automobilyje. Tai yra naudinga dėl to, kad yra gaunami greitai rezultatai ir nereikia spėlioti koks gedimas yra atsitikęs automobilyje. Todėl nėra sugaištama daug laiko.

Taigi, OBD II istorija JAV, kur jos atsiradimą paskatino nauji standartai, kurie turėjo pažaboti smogo ir užterštumo problemą. Bėgant laikui, dėl šio standarto naudingumo, jis taip išpopuliarėjo, kad ši jungtis yra įdiegiama į visus automobilius, nesvarbu kokiame žemyne yra pagamintas automobilis. Serviso mechanikams šis prietaisas yra naudingas dėl to, kad gali per trumpą laiką parodyti koks gedimas yra atsitikęs automobilyje, todėl nėra sugaištamas mechaniko ir kliento laikas.

Advertisements